(39)
10/24/2012
eAntik se snaží chránit jak kupce tak prodejce
Kupec si na internetu objedná obraz řekněme za čtyřicet tisíc. Prodejce k nám obraz přiveze. Obraz prohlédneme a něco se nám nezdá. Prohlédneme obraz podrobně a máme pocit, že je to falzum. Úplnou jistotu většinou nemáme, ale když je naše podezření silné, voláme kupci a naše pochybnosti mu sdělíme. Kupec je vždycky rád, a většinou od prodeje odstoupí. Chránit kupce považujeme za svoji povinnost.
Prodejce dá na internet obraz, signatura nečitelná a navrhne cenu osm tisíc. Obraz si objedná kupec a my prodejci řekneme, aby obraz přivezl. Obraz prohlédneme, signaturu přečteme a zjistíme, že je to dobrý obraz od dobrého autora. Zavoláme prodejci a upozoníme ho, že rozumná cena obrazu je třeba pětkrát vyšší. Prodejce je rád a cenu zvýší. Pak přijede kupec a zlobí se, že obraz měl stát osm tisíc. Vysvětlíme mu situaci, vysvětlíme, že prodejce je laik a cenu obrazu podhodnotil. Kupec se většinou zlobí dál. Ale stejně tak, jako v případě falz chráníme kupce, v případě laicky podhodnocených obrazů chráníme prodejce.
Obě strany, i prodejci i kupci, jsou našimi partnery a my chceme, aby obchody, které se u nás uzavřou, byly spravedlivé.
počet přečtení 2364