V době, kdy jsme vymýšleli eAntik, tedy koncem roku 2002, byl internet z dnešního pohledu ještě vlastně v plenkách a teprve se hledaly a formovaly odpovídající grafické výrazy pro různé druhy internetových stránek.
Většina webových stránek starožitnických obchodů tehdy vycházela ze „starosvětské“ estetiky zastrčených krámků a bazarů. Byla to estetika opálených pergamenů, dřevěných obkladů, dekorativních motivů a archaického písma.
My jsme se rozhodli, že vstup starožitností do moderního média vyjádříme i moderní estetikou bez výtvarných berliček rustikálních detailů. Navrhli jsme tedy stránky spíš technicistní, geometrické, plně podřízené funkci, kterou měly splňovat a několik let jsme se tím odlišovali od ostatních stránek podobného zaměření. Dílčí změny ve funkci stránek, které postupně přinášel jejich provoz, jsme řešili vždy v jejich původní logice, i když se tím počáteční jednoduchý výraz stránek postupně poněkud komplikoval.
Ale vývoj šel dál a co nám připadalo moderní před šesti lety, dneska už vnímáme jinak. Začala nám na našich stránkách vadit přehuštěnost grafických prvků, spousty různých rámečků, rastrů a podtisků. Nakonec jsme začali zpochybňovat i samotné naše logo, které by jinak u každé firmy mělo být něčím nedotknutelným.
Letos v létě jsme se rozhodli otevřít blogy Kulatý stůl a Poradnu. Ze setrvačnosti jsme zkoušeli zahrnout je do home page eAntiku opět v její původní grafické logice, ale cítili jsme, že by to už určitě nebylo dobré. Nutnost přidat na stránku blogy jsme tedy vzali jako příležitost podívat se na naše stránky novým pohledem, bez sentimentálního zaujetí.
Výsledek vidíte. Věříme, že se s novou grafikou brzy sžijete a že i Vy ji budete vnímat jako osvěžení. Všichni sice víme, že nám za pár let i tato dnes nová grafika bude připadat zase trochu zastaralá a že nám to nedá a zase ji změníme, ale dnes nás ze všeho nejvíc zajímá, co jí říkáte vy.
Napište nám, jak na vás nové stránky působí, jak se na nich orientujete, co se vám líbí a co ne.