Zákazník z Kunovic se nás ptá:
Pod položkou č. 11204 jsem u Vás koupil „hodinový stroj pérový“ za částku 2.700.-Kč. Bylo deklarováno, že tento hodinový stroj je v dobrém stavu. Po zaplacení jsem jej poštou obdržel. Ihned jsem se jej snažil zprovoznit. Bohužel, hodinový stroj se po natažení zastavoval, a pokud byl v chodu několik hodin, jeho chod byl zcela nepravidelný, značně se zrychloval a nebylo možno jej seřídit. Tedy jeho funkčnost byla nulová. Proto jsem jej dal posoudit odborníkovi na hodiny a tento mně sdělil, že hodinový stroje je značně „vychozený“, s velkou vůlí osiček atd. Nakonec tento odborník uvedl, že pokud jej budu chtít uvést do provozu, musí být provedena jeho generálka, která si vyžádá značné náklady (pokud se podaří zajistit náhradní díly).
Prosím, abyste tuto skutečnost sdělili bývalému vlastníkovi. Je nemorální deklarovat „dobrý stav“, který si kupující nemůže ověřit, pouze se spoléhá na renomé eAntiku, že by nezprostředkovávalo neseriozní obchody. U hodinového stroje se jednalo o nefunkční stav, nikoliv stav „dobrý“. Předpokládal jsem, že Vaše společnost si nějakým způsobem ověřuje údaje prodejce.
Pouze mohu konstatovat, že bych si nekupoval hodinový stroj za 2.700.-Kč, pokud by byl deklarován jako nefunkční. Z tohoto důvodu si již přes Vaši společnost nebudu v budoucnu nic kupovat, neboť není zajištěna pravdivost uváděných skutečností v nabídce. Zbytečně jsem „vyhodil“ 2.700.-Kč.
--------------------------------------------------------------------------------------------------
Se zákazníkem jsme si věc už vyjasnili po telefonu, doufáme, že k jeho plné spokojenosti. Chceme ale smysl naší odpovědi publikovat i tady, protože se může týkat více našich klientů.
eAntik je prodejní místo, do kterého nabízejí zboží různí prodejci z různých míst a zboží mají u sebe většinou do doby, než o ně někdo projeví zájem. Potom zboží buď odvezou k nám, nebo je po dohodě s námi pošlou sami přímo kupci.
Renomé eAntiku tedy nemůže spočívat v tom, že bychom vždy kontrolovali, zda je zboží v pořádku a zda odpovídá popisu. My to zboží často ani nevidíme. Ale jakmile je kupec se zbožím jakkoliv nespokojený, oznámí nám to, my do obchodu okamžitě vstoupíme a nespokojenost se snažíme vyřešit.
V případě hodin, které koupil náš klient, se problém vyřešil slevou. Jiný případ si vyžádá třeba vrácení peněz, jiný zase třeba jenom konzultaci, která odstraní nějaké nedorozumění, protože ne vždy je chyba na straně prodejce.
Samozřejmě, že zboží, které prochází našima rukama, se snažíme prověřovat alespoň letmo. Ale i nám leccos může utéct, a také někdy uteče. Jenže i když to uteče prodejci a i když to uteče nám, zákazníka v tom nikdy nenecháme.